Sunday, June 19, 2011

..baru nak stat guna blog..hehe..:p

Assalamualaikum..
haiii...Saya muhammad hafifi..umur 22 tahun jee..muda lagi..hehe..tinggal di kelantan..maaf laa yerr..saya sebenarnya xbrapa pandai sangat nak guna blog niee...nie pum harapkan kawan baik saya jee yang tolong daftar kan..hehehe..saya jgk nak bertrima kasih sangat2 kat dia atas tolong saya daftarkn blog niee..xpela..nti saya blanje dia nantii..tggu sem depan ekk sangratu isha..cewahh..lawa tull nama dia..huhuh..:p..uhmm..sya cuba nak testt guna dulu blog nie..blaja dri mula dulu..hehe..uhmm..nak crita ape ek dlm blog nie!!..xpela crita latar blakang saya dulu ekk..nama penuh saya muhammad hafifi bin mohd rangzazi,.saya nie anak bongsu dripada 5 adik bradik..hehe..mlu lak jadi anak bogsu ekk,..hahaha..adik bradik saya yang sulong kak saya..Norzilawati namanya..saya pgil dia siti..huhuh..:p..kak saya nie kija di KL..kija di MYbank kat ibu pejabat mybank..akak saya dah brumah tangga n ada 2 chaya mata..nama anak dia fatin filzah n mohd deniall..cute jee tauu muka anak2 buah saya niee..hihih..abang saya yang pertama namanya mohd rizalmie kija di bank rakyat kat klantan,abg yang nie dah bertunang n tggu nak duk jinjang pelamin jee xlama lagi..hehe..abang yg ke2 lakk namanya mohd hafizul kija di SUK ngri klantn..abg nie xkhwin lagi n xtunag lagi..tapi dah ada makwe sendiri..hehe..abang yg terkhir lakk namanya mohd syahir izwan kija di KL..kija petronas sbgai kerani akaun..sama laa dia ada makwe ngk..cam abang sya lgi satu tu..huhu..semua adik bradik saya dah ada pancar sendiri..saya sorang jee xada lagi..yela saya nie sape la popuan yg nak kan!!..dah la xhensem pum!..tapi sya xkesah pum..saya percaya jodoh saya akan sampai kelak..huhu..:p..abang2 saya semua  hensem tauu..hahaha..:p..uhmm...nak crita tahap pendidikan saya lak..now saya stady kat Universiti Pendidikan sultan Idris,.ambil kos pendidikan teknologi reka bentuk berkomputer..dulu stady kat sekolah rendah kebangsaan bunut susu stat dri darjah 1 sampai darjah 6..pastu saya blaja kat smk  bunut susu plak stat dri tgkatn 1 sampai tgkatan 5..akhir skali saya berpindah ke skolah menenggah kebangsaan tendong ambill Sijil Tinggi Pelajaran Malaysia..huhuh...uhmm..saya nie jenis suka kpada ktenangan tauu..saya suka aktiviti melancong..suka g tempat tenag2..contoh cam kat tepi tasik kee..tepi laut n mane2 tempat lahh..asalkn tempat tu tenag..hehe..sukan lakk..saya suka main badminton,tapi kat skolah saya main bola baling n olahraga jee..kat kg jee main bdminton..main bola padang xbrapa minat sangat tapi kalau tgok bola minat giler ahh..terutamnya pasukan ngeri saya main bola..goMO kLaTe gOMo!!..bestt gler arr...hihihi..:p..sya nie kadang2 suka saiko orang lain tau..kadang2 saiko saya nie btul n kadang2 salah..sampai jadi salah paham pum ada..hahah..ngokngekk tull aku nie!!..huhu..:p..saya suka bergaull dgn orang lain xkira laki or popuan..tapi laki laa lbh cepat bergaull bnding dgn popuan..popuan saya malu skitt..kena ambil masa..tapi bila saya dah rapat dgn popuan misti orang lain cakap saya nie ada skandell dgn dia..tapi hakikatnya xpum.. knpa diorang cakap mcm tuu xthu arr..pelek tull..hahahah..:)..saya suka tgok movie..trutama crita My GirLL..crita korea tuu...heroin crita tu makwe saya tauu..saya dah cOpp dahh...hahaha..:p..pastu crita yang terbaru nie plak crita ciNTa MeLody..crita indon..bestt ngakk..crita tu main kat astro ria pkul 6.30petang hari isnin sampai ari jumaat..tgOkk laa yerr..bestt..laYannn..huhu..:p..

Saturday, June 18, 2011

.."cINta"..


cinta..sebut pasal cinta nie saya xbrapa paham jgk..huhuh..:P..tapi xpe..saya ada jgk pengalaman time bercinta dulu..soo..dah ada pgalaman la tinggal di dunia percintaan nie..hihihi..:p..saya dulu pernah bercinta zaman skolah dulu time tgkatan 6 dulu..tapi sayang kami xada jodohh..tuhan jarakkan hubungan kami..maknanya xada jodoh laa tuu..hehe..sebab apa xada jodoh tu jgn tanya..kitaorang putus pum sebab lain ekk...bukan sebab orang ketiga tauu..pendek crita kita memang xmampu nak hidup bersama..tu jee..xnak laa crita..xnak ingat sejarah dulu..apa yang saya pk skrg saya kene ubah peragai yang saya xsedar kadang2 tu..maaf..saya jgk ada kekurangan..kadang2 kita xmampu nak puaskan hati orang lain kan??..kadang2 jgk kita asik buat silap jee..xmampu nak perbetulkan..nak kongsi crita bila kita dah ptus cinta kan!..misti sakit kann??.sakit glerr arr!!..kadang2 kita xmampu nak suport diri sendiri kan..masa tu kita dgn tuhan je tahu mcm mne rasa hati kita masa tu..hati sakit cam kene tusuk dgn jarum kann??..aduhhh..memang sakit arr!..hihihi..tapi tu semua tinggal sejarah..so skrg kita pk masa hadapan ekk..buat pgajaran sejarah dulu..sejarah jgk yang mematangkan kita..so..rancangan saya skrg xnak bercinta sebenarnya..huhu..saya nak tggu jodoh saya jee..saya jgk xnak putus lagi..takut sejarah akan brulang..hihihi..apa yang saya nak bgi tahu kat korang semua cinta nie bestt tauu..besttt sangat2..hihi.:p..tapi korang semua kena paham cinta kena ada keikhlasan..kene pandai mnjaga hati..jujur n jgn sesekali curang...betull takk sangratu isha??..hihihih.:p..so korang buat lah kputusan pasangkn niat untuk bercinta dgn keikhlasan..tanamkn diri dgn keikhlasan..keihklasan mampu kita hidup bersama dgn pasangan kita..ok lahh itu jee nak cakap pasal cinta..hihihi..:p

Friday, June 17, 2011







jika hari ini aku bersalah padamu maafkan lah aku....jika hari ini kata-kata ku menghiris hatimu maafkan lah aku...jika hari ini luahan hatiku menambahkan benci di hatimu maafkan lah aku....jika kita tidk lagi seiring sejalan maafkan lah aku.. jiak hari ini aku lupa budi2 yang pernah kau taburkan dulu maafkan lah aku....jika hari ini kita bermasam muka kau tegurlah sikapku...TEMAN...masihkah kau ingat kita berlari-lari...masihkah kau ingat saat suka duka kita bersama???....masihkah kau ingat teman???...senang bagimu melupakan semuanya tapi tidak bagiku...walau aku merajuk, walau aku tersentuh, walau aku terhiris, walau aku marah padamu namun tidak pernah sesekali aku membuangmu dari kotak memoriku...mengapa begitu cepat kau lupakan kenangan kita bersama....mengapa tinggi benar egomu...mengapa kita hanya berkawan sementara padahal suatu ketika dahulu kita pernah berjanji sekali kita berteman sampai bila-bila pun kita kan berteman....lupakah kau pada janji-janji itu....walau kau telah memungkiri janjimu aku tetap setia dengan janjiku....TEMAN...jika kau terbaca,terlihat,terpandang luahan hati ini ayuhlah kita bina semula...ayuhlah kita sambung semula....ayuhlah kita berteman kembali...ayuh lah wahai teman...BERTEMAN

ALkeSaHH teNTang SaHAbat2Ku..huhu..

ALkeSaHH teNTang SaHAbat2Ku..huhu..

assalam..hehe..aku nak tanyee..korang paham tak maksud sahabat sejati??.kalau korang xpaham meh cini aku nak kongsi seba sikit  tentang erti sahabat sejati kpada korang semua nie. .kalau korang nak tahu nie la sahabat sejati yang sebenar.. nie semua member aku tauu..diarang baik..aku suka kat diarang..diarang banyak tolong aku..selalu ambil berat kat aku..kelakar..n suka buat aku tersenyum..hehehe...kalau korang nak tahu baju warna putih n belang2 merah tu kak wani namanya,dia ambil kos sama dgn aku, umur dia tua dia setahun pada aku 23 tahun, dia orang kelantan sama la dgn aku..hehe..dia bagus tau..pape hal yang aku xtahu dia laa yang ajar aku..huhu..wani nie bagus tau,.penuh dgn ksabaran,kadang2 jenis tegah orangnya,.time dia senyum manis je muka dia tau,.hehe.dia juga ada sifat kepimpinan..tu yang aku respek kat dia tu..hehe..kadang2 dia pernah buli aku dulu..hemmpehh tull..huhu..dia slalu nasihat kat aku n sentiasa ambil berat pasal aku..sampai makyam sendiri pum cakap yang dia nie bagus n slalu ambil berat pasal aku..kikiki.. dulu dia asik marah aku tau,dia marah pum sebab aku xfokus time dia mengajar aku..contoh mcm subjek programming..tiap kali dia ajar sbjek tu,aku plak main2.. buat lawak bodoh la apa la memag patut la aku kene marah kat dia..hehehe..semua yg dia buat tu untuk aku.untuk kebaikan aku..huhu...aku suka cara hidup dia time blaja dia btul2  blaja time main dia btul2 main..hehehe..habis sudah  kesah kak wani..sambung plak crita pasal adik aku nie..yang tuu adik aku nama dia adila, pakai tudung itam tangan buat pess tuu,dia ambil kos sama dgn aku n umur dia 21 tahun asal klntan ngak...huhu..adila tu nampakk je lembut..tapi garang tauu..aku pernah kene pukul dgn dia..hahaha..sebab apa kene pkul tu bialah rahsia{..adila jgn marahh yerr}..hehe..dia tu seorang manja,kadang2 matang n kadang2 bersikap kbudak2kan..dia blaja serius..xpernah sombong,.xkenal erti putus asa sama la dgn kak wani n balqis..seorang yang setia..seorang yang pemaaf..dia bagus tauu..baik sangat..aku suka dgn cara dia..hehehe..haa..yang nie pulak adik aku ngak nama dia aina.{.brpa banyak aku ada adik niee.}.,dia pakai baju warna merah n tudung warna putih...hehehe..aina nie umur 20 rasanya laa,tinggal kat klantan ngak,ambil kos pendidikan ekonomi rumah tangga..aina seorang peramah tau..kadang2 seorang yang tegah n pegang pada janji..dia kaya dgn seyuman..asik senyumm jee..jumpa dia misti senyum..hehe...dia jgk  seorang yang tabah dan sabar..ok..yang last nie plak nama dia balqis..cewahh lawa tull nama dia..hehehe..dia tu duk tengah yang sopan2 tu.,dia ambil kos sama dgn aku ngak,umur xingat laa..mgkin 23 tahun rasanya..sikap dia sama dgn kwn2 dia..xpernah ada erti penat lelah time blaja..dia pandai bhagi masa..time blaja dia blaja jee..dia rajin tauu..dalam kelas dia selalu bertanya apa yang xpaham..dia seorang yang sopan santun n lemah lembut..seorang yang pemalu...hehehe...semua sahabat aku nie semuanya baik2..sepanjang aku berkawan diarang xpernah buat peragai buruk..diarang saling bantu membantu..suka sangat rapat dengan diarang..aku memang xsalah pilih kawan..aku yakin suatu hari nanti bila kita ditakdirkan berjauhan hubungan persahabatan kita xkan putus sampai bila2..kawan..ku akan sentiasa berdoa pada mu..usah lemah bila dugaan datang..teruskan perjuagan mu..capaikan impian mu..ku yakin semua mampu lakukan..chaYOkKKk..chaYOkKKk..chaYOkKkK..hehehehe..habis sudahhhhh...huhuhuhu...:P